Zadania projektu

Zadanie 1

Struktura organizacyjna

Celem zadania jest utworzenie struktury organizacyjnej, która będzie odpowiedzią na rosnące wymagania prawne i społeczne, dotyczące inkluzji i dostępności, ale również stanowić będzie ważny krok w kierunku tworzenia i promowania środowiska akademickiego przyjaznego dla Osób
o Specjalnych Potrzebach i Osób z Niepełnosprawnością. W ramach zadania zostaną powołani Liderzy/ki ds. dostępności oraz zatrudnieni zostaną koordynatorzy/rki architektoniczni oraz edukacyjni.

Zadanie 2

Dostępność architektoniczna

Celem zadania jest zapewnienie transparentności i dostępności informacyjnej poprzez przygotowanie szczegółowych danych w zakresie dostępności architektonicznej obiektów Uczelni.

Planowana jest również likwidacja najbardziej krytycznych barier, co pozwali na szybsze zwiększenie dostępności i bezpieczeństwa na Uczelni, co jest szczególnie ważne dla osób z ograniczoną mobilnością.

 

Ponadto w ramach zadania 4 pomieszczenia w budynkach dydaktycznych zostaną dostosowane do funkcji tzw. Pokoi Leśnych (tj. pokoi wyciszeń), a w pomieszczeniach Biblioteki Głównej znajdą się 2 dodatkowe kabiny akustyczne

Zadanie 3

Dostępność informacyjno-komunikacyjna

Realizacja tego zadania zapewni dostępność informacji poprzez przygotowanie szczegółowych danych w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej wszystkich urządzeń i technologii znajdujących się w obiektach SGGW poprzez opublikowanie jej na stronach www Uczelni.

 

W ramach zadania wdrożony zostanie Zintegrowany System Informacji Kierunkowej, przeprowadzone zostaną szkolenia dla kadry dydaktycznej i kadry administracyjnej w zakresie stosowania języka prostego na poziomie podstawowym i zaawansowanym.

Zadanie 4

Dostępność cyfrowa

Celem zadania jest dostosowanie do pełnej dostępności cyfrowej następujących stron: strony głównej, jednostki ds. dostępności, rekrutacji na studia, stron wydziałów, wybranych jednostek oraz BIP.

Zadanie 5

Technologie wspierające

W ramach zadania zaplanowano rozbudowanie zaplecza technologicznego Uczelni, umożliwiającego realizację procesu kształcenia przez OSP/OzN poprzez wdrożenie Systemu Rozgłaszania Komunikatów Alarmowych czy rozbudowę wirtualnej mapy kampusu SGGW. Zostanie również zakupiony i wdrożony system biblioteczny.

Zadanie 6

Procedury

Zadanie obejmuje powołanie i prace Zespołu ds. Procedur, którego zadaniem będzie opracowanie lub zaktualizowanie procedur zgodnie z przepisami Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych i innych obowiązujących aktów prawnych. Kształt i podział procedur zostanie dostosowany do aktualnych przepisów prawa,
w szczególności Ustawy o dostępności cyfrowej i Ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Procedury napisane zostaną z uwzględnieniem wszystkich potencjalnych rodzajów niepełnosprawności, indywidualnych potrzeb oraz uwarunkowań uczelni i najwyższych światowych standardów.

Zadanie 7

Usługi wspierające edukacje, badania naukowe i rekrutacje na studia

W ramach zadania zostanie uruchomiony program pomocy psychologicznej i interwencyjnej: zatrudniony zostanie psycholog oraz interwent kryzysowy oraz zakupione zostaną niezbędne, pomoce terapeutyczne.

W zapewnieniu pełnego udziału w życiu uczelni i społeczności akademickiej, w ramach zadania zaplanowano również rozwój różnych form wsparcia, obejmujących wszystkie osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym osoby z niepełnosprawnościami. W ramach zadania zostaną przygotowane materiały dydaktyczne (elektroniczne i cyfrowe, m.in. prezentacje, materiały wykorzystywane podczas i na potrzeby zajęć) w pełni dostępne dla OSP/OzN – zgodnie z potrzebami zgłoszonymi przez kadrę dydaktyczną i studentów/ki oraz materiały informacyjne (m.in. dokumenty na potrzeby realizacji procesu kształcenia, w tym dokumentacja administracyjna), dostosowane do szczególnych potrzeb odbiorców (wersje elektroniczne i tradycyjne).

Zadanie 8

Działania podnoszące świadomość niepełnosprawności

Zadanie zakłada przeprowadzenie szkoleń dla kadry Uczelni: podstawowych – podnoszących wiedzę, świadomość na temat niepełnosprawności i 7 zasad wsparcia edukacyjnego oraz szkoleń specjalistycznych, zgodnie z potrzebami.

Ponadto zakupionych zostanie 8 zestawów kursów e-learningowych oraz Kurs wstępny
e-learningowy dla nowo zatrudnianych pracowników, dostosowany do potrzeb Uczelni.

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, Priorytet 1 Umiejętności, Działanie 01.05 Umiejętności w szkolnictwie wyższym

Treści publikowane w serwisie są udostępniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa CC BY 4.0